DOLAR 16,6432 0.69%
EURO 17,6280 0.52%
ALTIN 976,960,86
BITCOIN 351352-2,22%
Isparta
15°

HAFİF YAĞMUR

13:12

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

İYİ Kİ DOĞDUN DEREBOĞAZI

ABONE OL
Aralık 30, 2012 18:35
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Isparta’da haftanın dedikodusu lafı sözü bu Dereboğazı iyi ki varsın,Dereboğazı eğer olmasaydı biz ne yapardık. Bilmem hangi konuyu bulurduk, ne konuşurduk. Kent konseyi seçim malzemesi olmamalıydı. Kent konseyi tüm dernekleri, vakıfları, gazetecileri, yazarları, habercileri, şairleri ne kadar kuruluş varsa onların temsilcilerini bilhassa BAKA’yı da yanına alarak eylemini tarafsızlık için yorumlamasını isterdik. Mesajlarını öyle vermeliydi.

Kamera önünde siyasilerin konuşma esnasında artistlik yapan, şekil ve görüntü meraklıları yerel televizyonda görünebilmek için bir sağından bir solundan saçını düzeltir, şapkasını düzeltir hareketleriyle konuşmacı siyasilerin arkasında görünmek için can atıyor. Televizyonda görünebilmek mi idi konu, yoksa Dereboğazının evveliyatını hatırlayabilmek mi? Kültürümüz vardı. Oralara kadar gitmiş olmalı ama orada bir ömür vermiş Dereboğazının ilk kahramanlarını anarak saygı duruşu ve arkasından da ruhlarına birer Fatiha okumaları gerekmez miydi? Eylemin gayesi neydi? Yolun açılmasında 1950 yılında kim kazmayı vurdu? Nerde merhum Savlu Hacı Kazak? Kazak 1, Kazak 2 Diyor. Tarihi nasıl unutursunuz? Dereboğazı Yolu Yaptırma Derneği Nerde? 1950 yılında bu dernek üyeleri yapmaya başladı. Kadir BOYLU şimdiki Isparta Gazetesinin ilk sahibi, Halıcı Necati ÇELİK, Isparta’nın medarı iftarı eski müsteşarlardan Muammer DOLMACI, mahalle muhtarlarından Şeyh Alioğlu Ali ÇETİN, Şahap GÜRELLİ ve Hacı KAZAK Dereboğazı yolunun kahramanlarındandır. Bunların dışında isimlerini hatırlayamadığım çok kimse var. Merhum Hacı KAZAK kendi kamyonu kepçesi ile yakıt, mazot parasını cebinden veriyor.

Sabahın erken saatlerinde Kazak 1 tünelini kazmaya başlıyor. Patlayıcı dinamit parasını ise esnaflardan topluyor. Ne eziyetler içinde akşamlara kadar çalışıyor ve ızdırap çekiyor. Hayatta olsalar da bir anlatsalar. Kadir BOYLU’lar, Şahap GÜRELLİ’ler, ŞAHALOĞULLAR’ı ne derdi? Zamanın başbakanı Adnan MENDERES Isparta’ya geldiklerinde Şahaloğlu Ali ÇETİN’i köylü kıyafetiyle MENDERES’in önüne çıkartıyorlar. Yolun açılması için maddi destek istiyorlar. Tam tünelin önünde açılmadan önce MENDERES oraya kadar geliyor ve Ali Efendi şöyle diyor;

-“Başbakanım, bu yolumuzun bir an önce bitmesi için lütfen yardım edin. Size yalvarıyoruz.”Diyor

Maalesef 1960 Ordu ihtilalinde Başbakan MENDERES idam edilince yol uzun bir süre desteksiz kalıyor. 1984 – 1985 yıllarında merhum Başbakan Turgut ÖZAL yolun hızlı yapılması için söz veriyor, tüneller açılıyor, yol Turgut ÖZAL’dan sonra Cumhurbaşkanı olduğu ve öldüğü dönemde bitiriliyor. 1990’lı yılında ikinci ihalesi veriliyor. Başbakan Süleyman DEMİREL’in Cumhurbaşkanlığı döneminde ise şaşalı bir şekilde törenlerle açılışı yapılıyor. Bugünkü trafik akışına veriliyor. Bugünkü yol teknik bilim adamlarınca daha da çok eksik olduğu görülmektedir. Çok iyi bir rütuşla bu yol tasarım ve projesiyle uluslararası fevkalade bir yol olabilir. Kıvrım kıvrım usulsüz dönmeler, dolanmalar kalkabilir.

Diğer bir husus ise 1980 ordu ihtilalinden sonra ilimizden kurucu meclis üyesi olarak giden Avukat Güngör ÇAKMAKÇI TBMM’de tren yolu projesini gündeme getiriyor. Kenan EVREN ‘in devlet başkanlığı zamanında ilgi görülmediği edinilen bilgiler arasındadır. Daha sonra 16 yıla yakın mühür Isparta’lıların elinde olmasına rağmen Tren yolu ne hikmetse Dereboğazından olamamış da şimdi de Burdur üzerinden Antalya’ya Hızlı Tren hattı olacakmış. Isparta kahramanlarını şimdi görmek istiyoruz. Bakalım Tren Yolu nereden olacak eskisi gibi Isparta Gar’ından trene binerek direk olarak Haydarpaşa ve Ankara Garı’na aktarmasız olarak gidebilecek miyiz? Öyle değil miydi? 10 yıl önce öyle gitmiyor muyduk? Ha Dereboğazı ha Tren Yolumuz Geçmiş Olsun…..

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP