Site icon Gazete32

HANGİ İLİM ŞEHRİ ISPARTA

Tarih ve Kültürüne sahip olmayan bir millet nasıl ilim yapar? 50 bin öğrencisi olan bir şehirde hangi ilim gördük. Bu yaşayanlar hangi sahada bize örnek oldular.

Resulullah’ın (s.a.v.) yolunda buluşmayanlar, O’nun örnek hayatını bize anlatmayanlar ve yaşamayanlar bizi hangi yolla eğitecekler. Yalan – Nefret – Hesutluk – Çekemezlik sonucu şiddet yapanlar hangi kardeşlikten bahsediyor. Neseb ilmine değer veriliyor mu? Merhamet ilmine ne kadar önem veriyoruz. Yaya vatandaş, sürücü vatandaşa ne kadar saygılı? Trafikte ulaşımda birbirlerine ne kadar yakın Isparta. Otopark sorunu da girince birbirlerine düşmandan öte intikam öc alma şiddetinde olan bir Isparta’da siz hangi ilimden bahsediyorsunuz? Kişi hakları, insan hakları bilhassa çocuk ve kadın hakları yanı sıra özürlülerin, engellilerin haklarını kaldırımlarda görüyoruz. Hangi eğitim şehri minibüsçülüğü getirmeyen Isparta nasıl eğitim şehri olur?

Isparta’nın genel tuvaletlerinde, İş Hanları merdivenlerinde, Koridorların duvarlarındaki yazılar size Isparta’nın ne ilim şehri olduğunu gösteriyor. Kafeler caddesi yakınlarındaki işyerleri ve İşhanlarının girişlerindeki idrar ve pisliklerin yerdeki izleri size bu şehrin gözligözemsiz kalmış ilimsizliklerini göstermiyor mu? Bilgi kirliliğini kim kaldıracak? İşte size gazetelerde bazı haberlerin Tramvatize ettiği bazı durumlar. Yurttaşlığı kardeşliği olumsuz yönde etkileyen ağız ishali sözler.

Ermeni tohumu, Pis arap, Hırsız çingene, Pis zenci, Serseri sahtekar, Şerefsiz, Adi köpek, Manyak, Pis sarhoş, Deli, Sekso manyak, buna benzer uygunsuz ve istenmeyen kelimeleri vatandaşlar birbirlerine söyledikleri müddetçe nefret devam eder, intikam ve şiddetin tetikçisi olurlar. Şefkat, merhamet, hoşgörü olmayan bir şehirde ilim bulmak çok zor.

ÜNİVERSİTELERDE – ORTA EĞİTİM’de mutlaka haftada iki defa nefretin tanımı yapılmalı. Başta genç nesiller başta olmak üzere eğitilmeli konferanslar düzenlemeli alemlere rahmet olarak dünyaya gelen Resülullah (sa.v) hayatı, yaşayışı anlatılmalı.