ALTIN 269,3528
DOLAR 5,5861
EURO 6,2036
BIST 96.504
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Isparta 26°C
Parçalı Bulutlu

Ofis ağrılarından korunmak mümkün

25.10.2015
A+
A-

Uzun süre masa başında ve bilgisayar karşısında ofis çalışanları, bazı konulara dikkat ederek boyun, bel ve sırt ağrılarından kurtulabilir

Ofis çalışanlarının boyun, sırt ve bel ağrılarından korunması için oturma pozisyonu, otururken yere eğilmeme ve yüksek topuklu ayakkabıdan kaçınmak gibi faktörlere dikkat etmesi gerektiği bildirildi.

Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Canan Çelik, uzun süre masa başında ve bilgisayar karşısında görev yapan ofis çalışanlarının, bazı konulara dikkat ederek boyun, bel ve sırt ağrılarından kurtulabileceğini belirtti.

Bunun için doğru oturma pozisyonunun seçilmesi gerektiğine işaret eden Çelik, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Monitör önde, bir kol uzaklığında, baş dik, omuzlar rahat, gözler monitör ile aynı hizada olmalı. Boyun düz durumdayken tüm ekran görülebilmeli, kol vücuda yakın ve dirsek 90-100 derece pozisyonda olmalıdır. Ön kol, kolluk üzerinde desteklenmeli, ön kol ile eller aynı hizada ve el bilekleri düz pozisyonda, bel desteği olmalı. Kalçalar 90-120 derece açıda ve uyluklar zemine paralel, dizler 90-100 derece açıda olmalı ve diz arkası sandalyeye dayanmamalı, ayaklar yere tam temas etmeli, gerekirse bir yükselti kullanılmalıdır.”

Çelik, sandalyenin boyuna göre yükseklik ayarının yapılabilmesi ve bel çukurunu destekleyici özelliğinin olmasının önemli olduğuna dikkati çekerek, “Eğer sandalyenin bel eğimi yeterli değilse bel boşluğunu destekleyen bel yastığı kullanmak uygun olacaktır. Her 20 dakikada bir 15-30 saniye mola verilmeli, gün boyunca her 30-60 dakikada bir 2-5 dakika mola verilerek germe veya yürüme egzersizleri yapılmalıdır” dedi.

Ağırlığı ne olursa olsun yerden yük kaldırılması gerektiğinde öne eğilerek değil, dizler bükülerek yere çömelip yükü vücuda yakın şekilde kaldırmanın uygun olacağını ifade eden Çelik, “Otururken sandalyenin yan tarafında ya da arkasında yerde duran bir cismi almak için oturma pozisyonu değiştirilmeden belden arkaya dönme ve yere eğilme hareketi yapmak doğru değildir” diye konuştu.

Prof. Dr. Çelik, yüksek topuklu veya çok düz topuklu ayakkabıların bel bölgesini zorladığını ve ağrıya yol açtığını vurgulayarak, “Ayrıca sert tabanlı ayakkabılar, şok emme özelliği bulunmadığı için bel ağrılarının artmasına neden olabilir. Yumuşak tabanlı, rahat ve 2-3 santimetre topuklu ayakkabılar tercih edilmelidir” ifadesini kullandı.

Ofis ortamında direkt klima rüzgarı almamaya dikkat edilmesi gerektiğini dile getiren Çelik, özellikle boyun ve sırt bölgesine klima veya havalandırmanın direkt hava üflemesi ile kas ağrılarının tetiklendiğini kaydetti.

ETİKETLER:
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.