Yüksek Hızlı Tren için ilk adım

Okunuyor | Yüksek Hızlı Tren için ilk adım

TÜBİTAK, BİLGEM, İTÜ koordinasyonunda 85 Milyon TL finansmanla; yüzde 100 Türk Mühendisleri yapımı; Türkiye’nin ilk yerli Sinyalizasyon Sistemi Isparta’da kurulacak

Sinyalizasyon için son etap » Yüksek Hızlı Tren için ilk adım

Isparta- Denizli- Burdur- Afyonkarahisar Hattı’nda konuşlandırılacak Türkiye’nin İlk Yerli Sinyalizasyon Sistemi için son sürece girildi. 2016 yatırım bütçesine 27 Milyon 500 Bin TL ödenek konuldu. Proje 2017’de bitecek. Total maliyet: 85 Milyon TL. Uzunluk ise 376 KM. Proje yüzde 100 Türk Mühendisleri eseri olacak.

YHT İÇİN 8,5 MİLYON TL

Devlet, 2016 Yatırım Programı’na Yüksek Nitelikli Hızlı Tren Etüt, Proje ve Mühendislik Hizmetleri Ödeneği koydu. 2016 yılı ödeneği 8 Milyon 500 Bin TL. Etüt, Fizibilite ve ÇED çalışması Afyon, Antalya, Burdur, Eskişehir, Isparta ve Kütahya’da yapılacak.

TÜRK MÜHENDİSLERİNİN ESERİ SİNYALİZASYON İLK ISPARTA’YA

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD), Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)- Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) koordinasyonunda 85 Milyon TL bütçe ile ‘Ulusal Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi’ geliştirdi. Sistem çalışmalarında sona gelindi.

2009’da, 10. Ulaştırma Şurası’nda belirlenen ‘Yerli Demiryolu Sanayinin Geliştirilmesi’ hedefi doğrultusunda, TCDD, TÜBİTAK-BİLGEM ve İstanbul Teknik Üniversitesi işbirliğiyle geliştirilen Ulusal Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi, 2017 yılında bitecek.

ISPARTA- İSTANBUL ARASI 4 SAAT

Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) ile ilgili teknik bilgiler ana hatları ile şöyle:
«- 250 KM/ SAAT hıza uygun.
– Çift Hatlı…
– Elektrikli ve Sinyalli…
– Isparta- İstanbul arası YHT ile ulaşım zaman dilimi 4 saat olacak.»

Yapılan Yorumlar
Bir Yorum Yapın