ALTIN 250,2692
DOLAR 6,1039
EURO 6,8211
BIST 84.695
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Isparta 28°C
Az Bulutlu

Başvuruların % 80’i başka işte çalışıyor

03.01.2015
A+
A-

Çağrı Merkezi için başvuru yapan 3 bin kişinin büyük bölümü çalışanlar arasından. Yetkililer Isparta’da “işsizlik sorunu değil, iş beğenmeme sorunu var” dedi.

Şubat ayında hizmete girecek olan Çağrı Merkezi için 3 bine yakın başvuru yapıldığı öğrenildi. Türk Telekom yetkilileri Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri başvuranları mülakata alacak.

Çağrı Merkezine başvuruların bu kadar fazla olması ve kamuoyunda beklentilerin yüksek olmasının nedeni belli oldu. Çağrı Merkezinde çalışmak için başvuran 3 bin kişinin büyük bir bölümü halen başka bir işte çalışıyor. Yani işsiz değil.

Yetkililer, daha önce benzer kurslarda bu kadar başvurun olmadığını, çağrı merkezine başvuru patlamasının nedeninin işin niteliği olduğunu belirterek şunları söylediler:

“Isparta’da işsizlik sorunu yok. Bu kadar yüksek başvuru işsizliğin yüksek olmasından değil, iş beğenilmemesinden dolayı. Yani Isparta’da işsizlik değil, iş beğenmeme sorunu var.

Çünkü daha önce defalarca iş garantili ve aynı maaşla iş başvurusu yapıldı, kurs açıldı. Ancak bırakın işe alınacak kişi kadar başvuru almayı, çok altında başvuru geldi.

Çünkü çağrı merkezi işi masa başı, rahat ve süreklilik istiyor. Kısaca cazip geliyor. Bu nedenle başvuru patlaması yaşandı. Birçok iş için çalışacak insan bulamazken, çağrı merkezine adeta patlama oldu. Ayrıca başvurular sadece Isparta’dan değil, il dışından da ciddi oranda başvuru var.”

ÖNEMLİ UYARI

Çağrı Merkezi için mülakat sistemi şöyle:

Başvuran 3 bin kişi 4 gün süreyle Türk Telekom’dan gelecek uzmanlar tarafından HEM’de mülakata alınacak. Mülakatlar 50’şer kişilik gruplar halinde bilgisayarla yapılacak.

Her kursiyere bir bilgisayar verilecek ve 20 dakika içinde uygulamalı sınav yapılacak. Uygulamalı sınavda en başarılı 200 kişi seçilecek. Bu 200 kişi 100’er kişilik gruplar halinde eğitime alınacak ve daha sonra işe başlayacak. Hedef yıl sonuna kadar bu eğitimlerin devam ettirilip çalışan sayısını 1000’e çıkarmak.

Yetkililer, özellikle bilgisayar kullanmasını çok iyi bilmeyenlerin, diksiyonu iyi olmayanların ve sinir sisteminin kuvvetli olmayanların eleneceğinin altını çizdiler.

ETİKETLER: ,
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.